Sektörel Analiz ve Marka Konumlandırma

Akla ilk gelen ve en çok tercih edilen bir Marka yaratmak her şirketin en önemli hedefidir. Zira bu sayede satış kendiliğinden gelmeye başlamış olur.

Markanın nerde konumlanacağı rakiplerini ve potansiyel müşteri kitlesini de belirler. Bu nedenle doğru bir konumlandırma yapmak stratejik bir mesele olup, titiz bir çalışma gerektirir. Doğru ve objektif bir yaklaşımla hazırlanacak bir S.W.O.T analizi kendi durumumuzu değerlendirmemize olanak verir. Aynı bakış açısıyla rakiplerin de analizlerini çıkartıp doğru bir şekilde harmanlamak yeterlidir.

Tüm bu analizleri gözönünde bulundururken diğer yandan da hedeflerimizin bizi götürmesini istediğimiz yere bakmalı ve o noktanın tespitini doğru yapmalıyız.

Çünkü bu nokta bize Markamızı nerde konumlandıracağımızı gösterir.
Esas bilinmesi gereken konu; mevcut durumumuzdan hedef durumumuza doğru yol alırken yapılması gerekenlerin neler olduğudur?

Yol haritasini sektörü ve sizi bilen danışmanlar ve kendi yönetim ekibiniz ile beraber yapacağınız bir dizi çalışma ile oluşturmanız gerekir.

Sonrasında ise yol haritasından yola çıkarak hazırlayacağıniz iş planını tüm ekip üyelerine aktarmalı ve her birinin üzerine düşen görevleri anlamasını sağlayarak hedefe ulaşma doğrultusunda motive edilmelidir. Böylece bir seferberlik halinde tüm şirketin beraber hareket etmesi sağlanmalıdır.

Bu önemli çalışmada BigBiz'in deneyimlerinden faydalanmak için lütfen info@bigbiz.com.tr ' den bizimle irtibata geçiniz.